بررسی هدست 3D شیائومی (Xiaomi Mi VR Play 2)

بررسی هدست 3D شیائومی (Xiaomi Mi VR Play 2)

شرکت شیائومی هر ساله علاوه بر تولید گوشی های هوشمند گوناگون گدجت های هوشمند و لوازم جانبی مرتبط با این گوشی ها را نیز تولید می کند. ویژگی های محصولات این شرکت این است که با وجود کیفیت بسیار خوبی که دارند نسبت به سایر محصولات مشابه در بازار از قیمت مقرون به صرفه تری نیز برخوردار می باشند. این بار نیز شرکت شیائومی آن دسته از کاربرانی را مد نظر قرار داده است که به دنبال کسب تجربه لذت بخشی از تماشای فیلم ها و ویدئو های 3D هستند. یکی از محصولات بسیار کاربردی این شرکت که اخیرا عرضه شده است هدست Xiaomi Mi VR Play 2 است.
هدست می وی ار 2
در نگاه اول این هدست همانند هدست Google Daydream View به نظر می رسد. همانند این هدست براق بوده و در یک کاور پارچه ای قرار گرفته شده است؛ اما شباهت این دو در همین جا به پایان می رسد. در واقع هدست شیائومی می وی آر 2 یک هدست سازگار با Google Cardboard در نظرگرفته می شود بدون اینکه هیچ گونه نویز یا صدای اضافی را تولید کند.
همان طور که می دانید در حدود یک سال پیش شیائومی اولین مدل این هدست یعنی هدست شیائومی می وی آر نسل 1 را عرضه کرد که برای اطمینان از ایمن بودن گوشی با کاور زیپ دار عرضه شد.
از نظر طراحی نیز می توان گفت که هدست شیائومی می وی آر پلی 2 با بسیاری از هدست های VR فرق می کند. اولین خصوصیتی که هدست شیائومی می وی آر پلی 2 دارد این است که بسیار سبک وزن بوده و کاور پارچه ای آن نیز از نظر جنس نایلون ABS,PC بوده و بسیار زیبا به نظر می رسد. بدون شک می توان آن را جزء زیباترین هدست های موجود این شرکت به حساب آورد. پارچه کاور این هدست نیز با وجود اینکه زیاد نرم نیست اما حس خوبی داشته و نسبت به سایر کاور های پلاستیکی احساس راحتی بیشتری را منتقل می کند.
هدست تری دی می وی آر2
به جای استفاده از یک زیپ پیچیده در مدل سال قبل در این مدل از یک فلاپ یا شیار ساده برای نگه داشتن گوشی موبایل سر جای خود در قسمت جلو این تعبیه شده است. شیار ساده ای که در کنار این وسیله قراردارد نشان می دهد که چگونه گوشی خود را برای ببینده تنظیم کنید. همان طور که گفتیم این هدست نسبتا سبک بوده و وزنی برابر با 183 گرم دارد. سبک بودن این هدست به ما کمک می کند تا به مدت طولانی تری بدون احساس خستگی از آن استفاده کنیم.
هدست تری دی می وی آر پلی 2
برای استفاده این را نیز می بایست در نظر گرفت نیاز به مدلی از گوشی خواهید داشت که صفحه نمایشی برابر با 4.7 تا 5.7 اینچ داشته باشد تا بهترین نتیجه از نمایش تصویر حاصل شود. شیائومی در مورد این هدست ادعا کرده است که دارای زاویه دید 93 درجه است که بدون شک می تواند نسبت به سایر رقبای خود تجربه متفاوت تری را از تماشای فیلم های 3D ارائه دهد.
همچنین طراحی اسلات باز در واقع به این معنی است که گوشی های بسیار بزرگتری نیز می توانند در آن جایی داده شوند. این هدست برای گوشی شیائومی می مکس 2 که دارای یک صفحه نمایش 6.44 اینچی است مورد آزمایش قرار گرفت. یک دکمه پلاستیکی بزرگ در سمت راست قسمت بالایی این دستگاه قرار دارد که دسترسی به آن آسان بوده و شما نیاز دارید برای ارتباط با سایر برنامه های در حال اجرا از آن استفاده کنید. یک بند افقی نیز در پشت این دستگاه وجود دارد که هدست را سر جایش نگه می دارد. فقدان بند دوم روی سرتان به این معنی است که وزن این هدست بیش از حد متعادل بوده و هیچ فشاری را به سر کاربر وارد نمی کند. وزن سبک به همراه لفاف بسیار خوب بوده آن باعث شده است که کاربر هیچ گونه فشار یا ناراحتی را در هنگام استفاده از آن تجربه متفاوت تر احساس نکند.
هدست تری دی می وی آر 2
طراحی ساده و کاربردی هدست شیائومی می وی آر پلی 2 به این معنی است که می توان گوشی را راحت در آن قرار داده و راحت نیز آن را بردارید. لنزها به خودی خود قابل تنظیم نیستند اما فضای آن به اندازه کافی وسیع بوده و می توان با وجود عینک نیز از آن استفاده کرد بنابرین برای تماشای تصاویر واضح هیچ مشکلی نخواهید داشت. زمانی که گوشی در آن قرار داده می شود ممکن است کمی سنگین تر شود اما با کمی جابه جا کردن بندی که در پشت سر قرار می گیرد می توانید وزن آن را به خوبی متعادل کنید. بند بالایی این وسیله برای متعادل کردن وزن این هدست بسیار مناسب است. از دیگر خصوصیات هدست VR play شیائومی این است که دارای شیار یا برش هایی است که از گرم شدن جلوگیری می کند و این هدست را خنک می کند.
استفاده از 2 xiaomi VR play بسیار راحت بوده به سادگی می توان اپلیکیشن Cardboard را نصب کرده و ویدئو دمو مربوط نحوه استفاده از آن و کاربرد آن را تماشا کنید. همچنین با استفاده از این هدست می توانید از تماشای ویدئوهای VR videos on YouTube لذت ببرید؛ و یا هر اپلیکیشن سازگار با Cardboard در Google Play پیدا کنید.
تجربه 3D واقعی چیزی است که می بایست از Cardboard انتظار داشت. شما می توانید هر چهار طرف را ببینید و اثر 3D را به وضوح مشاهده کنید. این هدست برای تماشای فیلم ها یا ویدئو های 3D ایده ال است اما به نسبت محدودتر است. دکمه پلاستیکی روی هدست به راحتی در دسترس بوده و به راحتی می توان آن را لمس کرد؛ که نسبت به برخی از هدست های 3D که این دکمه رو به روی آنها قرار دارد برای هدست شیائومی وی آر پلی 2 یک امتیاز به حساب می آید.
برای بازی هایی که نیاز به پشتیبانی از کنترلر دارند، نیز یک کنترلر بلوتوث جداگانه در نظرگرفته شده است که به خوبی کار می کرد، اما هزینه ای جداگانه خواهد داشت.

در پایان می توان گفت که وضوح و عملکرد این هدست 3D به گوشی که مورد استفاده قرار می گیرد بستگی دارد. شیائومی می وی آر 2 یک هدست بسیار خوب به نظر می رسد و بسیار راحت بوده اما قیمت به نسبت بالاتری دارد؛ بنابراین، طراحی هدست بسیار جالب است. یکی از مهمترین مواردی که در این قسمت وجود دارد عدم وجود یک بند بالا برای متعادل کردن بهتر وزن و کاهش فشار بر بینی است. علاوه بر زیبایی این هدست گزینه دیگری که بسیار با ارزش است راحتی این هدست است.
 

ویژگی ها:

● با استفاده از میدان دید 93 درجه، تجربه مشاهده ی عمیق را ارائه می دهد.
● با استفاده از لنز رزین اپتیکال فشرده انتقال نور 95pct را ارائه می دهد.
● کوسن اسفنجی با مواد فوق العاده باکیفیت، تنفس بیشتری را ارائه می دهد و فشار روی پل بینی و مژه ها را کاهش می دهد.
● بند قابل تنظیم راحتی بیشتری را حاصل می کند.
● طراحی رادیان ساده، منحصر به فرد و مد روز، کاملا با سبک زندگی شما مطابقت دارد.
● اندازه جمع و جور و وزن سبک، راحتی داشته و هیچ گونه وزن اضافی را نخواهد داشت.

منبع مقاله : http://gadget.ndtv.com

نظرات

پست‌های پرطرفدار